הצל את מערכת היחסים שלך, שנה את חייך (סודות של מטפל זוגי

 

1. הבן כיצד אתה מתייחס לאנשים כאינדיבידואל. למד את סגנון האישיות שלך (המכונה לעתים קרובות ‘סגנון התקשרות’) בעת ההתייחסות, את פצעי הילדות שלך שמפריעים לתקשורת בריאה, ואת הצרכים והערכים שלך. כל קונפליקט נובע מגורמים נסתרים אלה, לעתים קרובות, ולכולם יש אותם. הסגנון שלך אף פעם לא נכון או לא נכון, אבל לפעמים עשוי לתפקד כך שהוא לא מועיל במערכת יחסים. כל עוד זה נשאר נסתר לך, אתה תמשוך בעיות בעת ההתייחסות.

2. למד כיצד לזהות את תכונות האישיות הללו בעצמך, לקבל אותן ולעבוד איתן. בכל פעם שאתה מגיב, או לוחצים על הכפתורים שלך, זה אחד מהאפשרויות לעיל שמופעל. למד את הרגשות שמזהירים אותך לאותם היבטים של העצמי המופעלים.

3. הכירו בכך שסגנון ההתייחסות שלכם עשוי פשוט לא לעבוד עבור בן הזוג שלכם, או עלול אפילו להיחווה כפוגע, חסר רגישות, קשוח, מרוחק או מרגיז בדרך כלשהי. דברו מה עובד עבור האחר, ומה עובד עבורכם, וכיצד אתם יכולים להיות רגישים זה לדרכים ולסגנון של זה.

4. בואו להעריך את הצרכים של מערכת היחסים עצמה (בניגוד לאלו של כל אדם בתוך מערכת היחסים). זה יגיד לך מה אתה יכול, ואולי חייב, להביא למערכת היחסים כדי לגרום לזה לעבוד.

5. כעת למד אסטרטגיות לתקשורת עם בן הזוג שלך,מטפלת זוגית תוך התחשבות בתכונות הייחודיות שלך ושל בן הזוג שלך. למד כיצד להקשיב למה שקורה בתוכך, ולהביע את עצמך, תוך כדי שאתה ממשיך להיות הבעלים של מה שקורה עבורך. אפשרו ועודדו את בן/בת הזוג שלכם לעשות את אותו הדבר. הביאו סובלנות ואוהבת סבלנות כאשר יש צרכים או התנגשויות ערכים כשאתם מדברים.

6. שימו לב מה אתם עושים כאשר הצרכים, הערכים או ההיבטים הפגועים שלכם לא זוכים להכרה, לשמוע או להבין במערכת היחסים. שימו לב כיצד אתם משליכים על האדם האחר כאשר אינכם מודעים לכך בתוככם. כאשר אתה חושש לא לשמוע, להבין, להעריך, לקחת ברצינות או לכבד את מי שאתה ומה שאתה רוצה, אז יתעורר קונפליקט.

7. פתח את המיומנות להיות מסוגל להקשיב לבן הזוג שלך, מבלי להיות בעלות, להתנצל על או להרגיש רע לגבי האופן שבו הכפתורים שלו נלחצים בזמן האינטראקציה איתך. באופן דומה, אפשרו להם את אותו המרחב לא להימשך לכל מה שקורה עבורכם.

8. שימו לב אילו מהתכונות שלכם לא עובדות טוב במיוחד במערכת היחסים הזו, או אינן מצליחות לתמוך בהן. רק שימו לב – בלי שיפוטיות. החלט כיצד תוכל להתנהג אחרת לתמיכה במערכת היחסים מבלי ללכת לקיצוניות של התפשרות על מי שאתה. שאלו את עצמכם ‘מה היה אוהב לעשות במצב הזה’.

9. תרגל תקשורת באופן קבוע כך שתשיג תובנה והבנה לגבי אופן התפקוד שלך ותתקשר את הצרכים, הערכים, הרצונות שלך וכן הלאה לבן הזוג שלך.

10. קבעו גם פרוטוקול לנטרול או מניעת עימותים, תוך מתן הזדמנות לדבר על הנושאים כאשר הרגשות נרגעו, ויתאפשר שוב דיון רציונלי. הסכימו כיצד לקחת מקום כאשר מתעורר קונפליקט, כך שתוכלו גם לחזור ולדבר בצורה יותר מיושבת רגשית.

11. למד היכן, במערכת היחסים שלך, יש התנגשויות בין צרכים או ערכים. תצטרכו למצוא דרכים להסכים לא להסכים בנושאים מסוימים, אך עדיין לקבל את עמדתו של זה.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *